Ervaring bij toonaangevende B2B bedrijven 

In een wereld die steeds verder digitaliseert, verlangen mensen naar een high touch. Hoe zorg je ervoor dat je onderscheidend bent, klanten én medewerkers raakt? Ik draag graag bij aan het sterker maken van organisaties die het verschil willen maken en klantwaarde willen vergroten. 


Wat breng ik mee?

  • brede commerciële ervaring in (digital) marketing en sales in zakelijke markt
  • ervaren in het opbouwen en laten groeien van teams
  • rode draad in mijn loopbaan is bouwen in veranderende organisaties 
  • track record bij MKB-bedrijven, buitenland en toonaangevende B2B bedrijven.
  • in 2019 opleiding Digital Marketing Strategie & Leiderschap afgerond


Werkervaring

 

Manager Zakelijke Markt | Kadaster | vanaf december 2022

Verantwoordelijk voor relatiemanagement en klantbeheer binnen afdeling Klantinteractie. Zakelijke markt inrichten op basis van omnichannel klantbediening met operational excellence als uitgangspunt. 


Manager Marketing Zakelijk | Univé | 2020/2022

Opbouwen nieuw team na reorganisatie bij Commercie, verantwoordelijk voor landelijke campagnes en programmaś voor zzp'ers, kleinbedrijf en agrarische markt, om groeiambities (online sales en klantwaarde) waar te maken. 

  • vergroten klantinzichten, ontwikkelen data driven programma's
  • samenwerking zakelijk versterken met acht Regionale Univé's, Digitale verkoop en Propositiemanagement 

Projectmanager  | ​Rabobank Kring Twente Achterhoek | feb/juli 2020
Ontwikkelen visie op samenwerking van marketing en communicatie tussen zeven lokale banken met als doel synergie,  en slagvaardigheid in Kring te vergroten. Interim opdracht, gedetacheerd via IBC.


Marketing en E-commerce Manager Benelux | Steenwijk/Overpelt (BE) (2015/2019). 
Producent en leverancier kunststof leidingen, onderdeel Tessenderlo Group (BE). Ontwikkelen en  implementeren van omnichannel strategie waarin digitaal, filialen, account management en telefonie centraal staan in de klantbenadering naar aannemers en installateurs in Nederland en België.

  • transitie van product selling naar solution selling en van offline naar online sales en klantbediening
  • verantwoordelijk voor groei e-commerce en aantal gebruikers Mijn DYKA
  • projectmanager bouw en implementatie Magento platform
  • opbouw marketing en e-commerce team Benelux

Strategie | Positionering | Rebranding DYKA | Omnichannel | Merkmanagement  | Buyer persona's en journeys | Klantonderzoek | DYKA Vakschool | Data driven marketing | Lead generatie 

 

'Samen klaren we de klus!' gericht op loodgieters


Review


Manager Marketing & Communicatie | Apeldoorn (2011/2015)
Onderdeel Agrifirm Group, coöperatie, handelsbedrijf, opbouwen nieuwe marketingafdeling na fusie van drie bedrijven, transitie van product sales naar waardecreatie (kennis en advies), logistieke transitie van afhalen naar laten bezorgen en digitalisering van klantprocessen.

  • Ontwikkelen en implementeren omnichannel strategie, inzet van marketingmiddelen met focus op kennis en advies voor opbouwen nieuwe merkbeleving
  • Interne en externe communicatie voor creëren draagvlak veranderingen na fusie

Marketing strategie | Positionering | Branding | Klantonderzoek | Content marketing | Relatiemarketing | Bestelapp 

 

Projectmanager | Agrifirm akker- en tuinbouw Meppel (2009/2010)
Gewerkt aan voorbereidingen fusie van de coöperaties Agrifirm en Cehave Landbouwbelang vanuit domeinen marketing en communicatie..

  • Als projectmanager verantwoordelijk voor alle communicatie nieuwe bedrijf naar klanten en medewerkers: campagne, huisstijl en nieuwe website

 


Tanzania 

Commercieel Manager | Dar es Salaam (2008/2009)
Zuivelproducent, marktleider verse melk, coöperatie, in NL verbonden met DOB Equity, Agriterra. Als voorbereiding op nieuwe, grotere melkfabriek verantwoordelijk voor professionalisering en groei van Tanga Fresh door verbeteren samenwerking met handelspartners, pricing, nieuwe structuren en processen, opbouwen en uitbreiden sales teams.

 

Business advisor bij Mangonet | Masasi  (2007)
Mangonet, via VSO, netwerkorganisatie van 17 NGO’s, focus op landbouwprojecten. Naast internetcafé leden adviseren over ondernemerschap, projectmanagement en marketing.


ING Groep (1999-2006)

  • MovirMarktmanager zakelijk 
    AOV verzekeraar, verantwoordelijk voor ontwikkelen nieuwe markt van zakelijke professionals
  • Vola | Coördinator Vola.nl 
    Vola.nl, nieuwe website voor financieringen, combinatiefunctie project- en teamleider
  • ING Bank | Marketing Manager Private Banking/niet-ingezetenen
    Nieuw marktmanagement gericht op vermogende particulieren in België en Duitsland.

Bureaus (1995-1999)

  • Meindertsma Reclame | Account & Bureau manager
  • Buro GHR | Account & Traffic manager

Bestuursfuncties

Rabobank Staphorst – Rouveen - Commissaris, fusietraject met Meppel - Steenwijkerland (2010/14)
Stichting WAHO - Penningmeester, Stichting voor jonge hoger opgeleide vrouwen in de WAO (2002/05)


Opleidingen
Digital Marketing Digital Marketing Strategie & Leiderschap, postdoctoraal, Beeckestijn, Registered Digital Marketeer (RDM), 2018-19
NIMA C Strategische marketing, diploma C1, Windesheim, 1999
Universiteit Utrecht Algemene Sociale Wetenschappen, 1995 (Drs), Specialisatie Massacommunicatie en PR
HEAO Marketing Management, Hogeschool Windesheim (BSc), 1992

Grenzen verleggen

Wat ik belangrijk vind, is plezier hebben in je werk en samen naar hetzelfde doel toewerken.
Als je verantwoordelijkheid neemt, geeft en grenzen durft verleggen, dan leveren dit de beste resultaten op. En zit het soms eens tegen? De volgende dag gewoon weer aan de slag met nieuwe energie!